9, 10 en 11 november - Reisverslag uit Wantirna, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu 9, 10 en 11 november - Reisverslag uit Wantirna, Australië van Ton en Fina Poppema - WaarBenJij.nu

9, 10 en 11 november

Door: Ton en Fina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Fina

13 November 2022 | Australië, Wantirna

9 november

Lekker uitgeslapen, ben blij dat dit bed zo groot is en goed slaapt en dat we een eigen badkamer hebben. Saskia is vrij van haar werk vandaag en maakt ons een ontbijt, het is Eggs benedict, poched ( in gekookt water waarin wat azijn zit) eggs op een geroosterd broodje met zalm. Hier lust ik er wel een paar van.

Keith komt, zeker voor zijn doen laat tevoorschijn. Hij was na een conference dag van z’n werk, om half vier vannacht thuis en zo heel veel heeft hij niet te makken, doet wat lichte werkzaamheden.

Het is lekker weer en de was wordt te drogen gehangen, voor vandaag hebben ze ons 36 graden beloofd en dat wordt het ook wel. Na de middag gaan we naar Warrandyte, naar Saskia’s favoriete Cocoa Moon Café en we maken een wandeling langs de Yarra River die behoorlijk hoog staat, het water heeft de afgelopen week hoger gestaan wordt mij door een paar locals verteld, maar nog steeds staan de bankjes in het water

Na de wandeling gaan we bij de Stonehouse Gallery[e-38]Shop kijken wat voor moois ze hier hebben. En er is genoeg. We kopen een kaartje die we naar ons zeer dierbare mensen sturen en voor Fina oorbellen. Bij het weggaan zegt de aanwezige vrouw ons in het Nederlands gedag. We blijven nog even staan praten. Ze is als Duits meisje van drie met haar ouders hierheen geëmigreerd. Spreekt het, maar minimaal want haar ouders wilden voor zichzelf niet weten dat ze Duits waren. Later op de middelbare school had ze Duits als tweede taal kunnen kiezen maar haar ouders verboden het haar. Triest eigenlijk.

Onderweg naar huis gaan we even bij de Aldi aan om wat boodschappen voor vanavond te doen. Als we thuis zijn ga ik even met Sheba naar buiten, maar na een plas heeft ze eigenlijk niet zoveel zin meer. Na een keer achter de bal rennen houdt ze het voor gezien, ze blijft de bal in de bek houden en ik vind het best. Er zijn nog wat verhalen te vertellen en online te zetten en daar hou ik me mee bezig tot Keith en Levi er zijn en we gaan eten.

Later op de avond heb ik nog contact met het bedrijf dat een nieuwe carport gaat plaatsen, er zijn een paar dingen die ik graag mondeling wil bespreken. Voor tien uur liggen de meiden onder de wol. Keith verdwijnt om half twaalf en even later gaat deze pensionado nog even douchen en dan naar bed.

10 november

Weinig gedaan vandaag en weinig notities gemaakt. Vanmiddag wandelen we met z’n tweeën en Sheba de deur uit voor een flinke wandeling, tenminste dat is het plan maar Fina merkt al vrij snel dat het eigenlijk niet lekker gaat, veel energie heeft ze niet en dus zijn we na een goed half uur weer terug.

Om even over vijf vanmiddag vertrekken we met z’n vijven in Saskia’s Suzuki want dat parkeert gemakkelijker naar de wijk Glen Waverley waar we om zes uur opgesloten worden in een Escaperoom. Het is in een bowlingcentrum en wat het de mensen bezielt om de muziek zo idioot hard te zetten snap ik niet want elkaar verstaan is een opgave. De generatiekloof wordt er in ieder geval niet mee gedicht. We moeten in de rij gaan staan en met de ogen dicht onze handen op de schouder van onze voorganger leggen en zo gaan we in ganzenpas naar de room. Onderweg verteld de begeleidster iets over het thema. Vandaar dat Fina en ik de rij sluiten want horen, laat staan begrijpen doen we met die herrie toch niet. In de kamer(s) is er gelukkig niets van te horen. Het zijn best wel moeilijke puzzels waar je uiteraard niet veel tijd voor hebt om op te lossen allen vindt ik het jammer dat er niet meerdere puzzels tegelijk te spelen zijn. Wat dat betreft staat de escaperoom in Riga, Letland nog steeds met stip bovenaan.

We komen er niet op tijd uit, onze score is 10 van de 23 te behalen punten waarmee we average zijn.

Het wordt tijd om iets te gaan eten en de keuze valt op een Thai restaurant. Gewoon vanwege het eten want gezelligheid hebben ze hier niet uitgevonden, dat is aan de aankleding en de harde muziek wel te merken. In het Engels is er ook geen woord dat gezellig beschrijft. Het eten smaakt in elk geval goed en de cola is lekker koud in tegenstelling tot de still water die lauw is.

We gaan goed gevuld weer op huis aan. Levi gaat studeren, Keith gaat (met de koptelefoon op) muziek luisteren en met z’n drieën spelen we nog een paar spelletjes Azul. Waarna het voor een aantal van ons over en sluiten is.

11 november

Ook vandaag niet veel bijzonders. Saskia is op tijd naar haar werk gegaan, Keith is beneden aan het werk dus hebben we bijna het huis voor onszelf. Saskia heeft vanmorgen oats (havermoutse pap) en had volgens Fina tegen haar gezegd dat ze de Chilli Honey moest nemen en nu staat het op mij te wachten want Fina vindt het niks. Ook niet direct mijn keuze maar met wat gewone honing erbij prima te doen. Later blijkt dat Saskia heeft gezegd vooral de Chilli Honey niet te nemen.

We doen een kruiswoordpuzzel, Fina haakt wat en ik zet de laatste reisdagen op het net, we drinken koffie en doen het verder gewoon rustig aan. We laden ons op voor een week Tasmanië met Keith en Saskia. Zondag vliegen we en rijden dan met een huurauto het eiland (2x Nederland) rond. Als middag maal eten we met z’n beidjes leftovers, Keith wil wat gewicht kwijt en die neemt genoegen met een afvalsapje.

Aangezien het prima, niet te warm weer is ga ik er voor een wandeling met Sheba op uit en twee uur later stappen we weer naar binnen waarna ik even uitpuf en me dan ga douchen want we gaan strakkies uit eten bij May thuis, May is een vriendin van Saskia die we de eerste week hier ontmoet hebben. En het voelt zo vertrouwd, zo eigen. Komt toch denk ik doordat je eenzelfde mindset hebt. Er komt een eenvoudige maaltijd op tafel, we zijn blij dat ze zich niet heeft lopen uitsloven. We drinken er wijn bij die we van Kathy, waar we mee gesquasht hebben, hebben gekregen. Na het eten komt er een schaal met allerlei lekkere hapjes op tafel en praten we verder over de dingen van het leven, cultuur, opgroeien en opvoeden, loslaten en afstand nemen.

Om tien uur vinden we dat het tijd wordt om op te stappen en thuisgekomen zoeken we al snel onze slaapplek op.

12 november

Omdat we morgen naar Tasmanië vliegen, wordt het huis vanmorgen schoongemaakt. Ik ga met de stofzuiger aan de slag, lekker simpel werk ligt me prima. Nadat de kamer, trap en gang gestofzuigd zijn, neem ik ook de auto van Saskia onderhanden en als die aan de binnenkant schoon is rijdt ik ermee naar de carwash wat hiernaast gelegen is, om ook de buitenkant aan te pakken en miss Suzie schoon en blozend onder de carport te zetten. Volgens de kaart bij de automaat kun je hier met munten maar ook met een VISA creditcard betalen. Alleen de automaat pakt hem niet, waarschijnlijk vanwege traag internet, niet de eerste keer en waarschijnlijk ook niet de laatste keer dat het me hier overkomt. Dus onverrichter zake de auto maar weer teruggezet.

Vanmorgen nog even gemaild met de autoverhuur omdat we de auto aan het eind van de reis ’s middags i.p.v. ’s morgens willen inleveren. Ik krijg vrij snel een mailtje terug met een telefoonnummer Maar daar nemen ze niet op. Morgen gelijk maar even ter plekke regelen.

Saskia doet voor ons drieën wat snacks in de airfryer, Keith gaat weer voor een afvalsapje. Na het snacken gaan de meisjes met z’n tweetjes op pad. Naar Warrandyte, want de gekochte oorbellen van Fina passen eigenlijk niet goed bij haar bril.

Later ontvang ik een appje van Saskia dat ze nog wel even wegblijven, ik ben blij dat ze deze middag met z’n tweeën even moeder en dochter dingen kunnen gaan doen. Het is hier heerlijk rustig, Keith is de hele dag aan het acteren, hij speelt vandaag 15x een patient, huisartsen in opleiding in Australië gaan via zoom met hem het gesprek aan waar ook een examinator via zoom bij aanwezig is. En ik kan zo door niemand gestoord achterstallig werk afmaken, zodat ik de komende week weer ‘live’ verslag kan doen.

Fina had vanmorgen haar trolley al gepakt en ik ga hetzelfde doen, beter maar niet te wachten tot vanavond. Als de dames thuis zijn moet Sheba nog even uitgelaten worden en dat doen we met z’n tweetjes Sas en ik. Hierna brengt Saskia Sheba naar haar vriendin Dinusha, waar de hond de komende week verblijft. Fina is bezig met pizza’s klaar maken en vraagt om hulp, ik mag m’n eigen pizza ontwerpen en dat is leuk werk. Als Sas terug is gaan de pizza’s de oven in en later zitten we er lekker van te eten. Keith had genoeg aan z’n afvalsapje of misschien had ie het er wel genoeg van want hij is samen met Dinusha wat gaan drinken. We bespreken nog even hoe en wat voor morgen, checken nog even of we wel alles meekrijgen wat we voor Tasmanië nodig hebben en gaan dan naar bed.

De wekker staat op tien voor zes, vertrek morgen om half zeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton en Fina

Nog 3 dagen en dan vertrekken we naar Australië om onze dochter Saskia (Hostelmanager in Robe, South Australia) te bezoeken die er al sinds maart 2006 verblijft. Natuurlijk maken we van deze gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk van Australië te zien. We hebben een reisschema opgesteld en aan de hand hiervan alvast (i.v.m. hoogseizoen) binnenlandse vliegreizen, hostels en auto's geboekt.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 63075

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 23 Oktober 2023

Marokko 2023

08 Oktober 2022 - 28 November 2022

Australië 2022

15 September 2019 - 22 September 2019

Marokko 2019

18 September 2016 - 27 Oktober 2016

Australië 2016

27 Augustus 2015 - 04 September 2015

Marokko 2015

10 Maart 2012 - 18 April 2012

Australië 2012

21 September 2010 - 28 September 2010

Marokko 2010

05 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Marokko 2008

28 December 2007 - 04 Februari 2008

Australie 2008

Landen bezocht: